Competitie jeugd

Ieder jaar organiseert Badminton Nederland een competitie. Variërend van hoog tot minder hoog niveau kunnen teams zich inschrijven. De competitie is landelijk maar in regio’s verspreid zodat er beperkte reisafstanden ontstaan Hierdoor is het voor iedereen aantrekkelijk om mee te doen.

De competitie duurt 14 speelweken (in de herfstvakantie en rond de feestdagen worden er geen wedstrijden gespeeld). In elke speelweek wordt een wedstrijd gespeeld tegen een team van een andere vereniging. Ieder team speelt tegen de overige zeven verenigingen binnen de poule twee wedstrijden: een thuis- en een uitwedstrijd. De wedstrijden worden meestal in het weekend gespeeld. Voor de mix teams bestaat de wedstrijd uit vier enkelspelen en twee dubbels en twee mixen. Bij de mannencompetitie worden er 4 enkelspelen en 4 dubbelwedstrijden gespeeld. Gemiddeld duurt een wedstrijd tussen drie en vier uur. Een team bestaat uit 4 tot 6 spelers en elke speler speelt hiervan twee of drie wedstrijden.

Naast de reguliere regiocompetitie worden er nog diverse andere competities georganiseerd zoals voorjaars- en najaarscompetitie. Meer informatie over de reguliere competitie en de andere is te vinden op de internetpagina van Badminton Nederland http://www.badminton.nl.

Voor het volgen van de uitslagen en standen binnen de diverse klasse en poules kan je terecht op de site van badmintontoernooi https://badmintonnederland.toernooi.nl.

Inschrijven jeugdcompetitie 2017/2018

BC Dronten en de competitie

BC Dronten heeft jaarlijks een aantal teams actief in de Badminton Nederland competitie, die loopt van september tot en met januari. Gemiddeld doen er elk jaar 4 seniorenteams mee aan deze competitie, variërend in niveau van de 5e tot en met de 8e divisie. Daarnaast is er sinds 2016 een samenwerking met Swift 64 uit Swifterbant om tot meer jeugdteams te komen. Door deze samenwerking kunnen we de jeugdspelers beter in hun leeftijdsklasse indelen waardoor het spelplezier en het leereffect wordt vergroot.

Onze thuiswedstrijden worden op zaterdagmiddag van 14.00 tot 18.00 uur gespeeld in Sportzaal “de Stal” welke je kan vinden in De Barage (plan de Manage). In dezelfde zaal vinden op donderdagavond ook de trainingen voor de competitiespelers plaats.

Voor deelname aan de competitie is naast de reguliere contributie een competitiebijdrage verschuldigd. Dit om de extra kosten van zaalhuur voor de competitiewedstrijden en trainingen, inhuren van de trainer en extra shuttle verbruik te dekken.

Lijkt het je wat?

Meer informatie is te verkrijgen via: competitie-jeugd@bc-dronten.nl

Toernooien

Naast de competitie kunnen spelers ook meedoen aan diverse toernooien die door diverse verenigingen worden georganiseerd. Op een toernooi speel je in een weekend diverse wedstrijden tegen spelers van hetzelfde niveau. Aan het einde van het toernooi is er vaak voor elke categorie en/of spelonderdeel één winnaar.

Handig:
Speluitleg van Jeugd Badmintonnederland
Beknopte spelregels van Badminton Nederland
Nog meer spelregels en slagen van sport en spelen.nl

Recreatieve Jeugd

De training voor de jeugd is elke dinsdagavond van 18:30 tot 20:00 in Sporthal de Stal aan de Barrage in Dronten.
Met de training proberen wij op een speelse en enthousiaste wijze de kinderen alles bij te brengen op het gebied van badminton. In 2 groepen wordt er onderscheid gemaakt in speelsterkte waar vervolgens de training op wordt aangepast. Vanaf 7 jaar kan je meedoen met de jeugd.